Die Wohnung

Äntligen lite bilder på vår lilla lägenhet! För övrigt så tror jag att jag glömde nämna en av de bästa sakerna med mitt nya jobb... Det ligger på Karlsplatz och det tar mig ca 10 min att cykla dit!! Nu, lite bilder från vår lägenhet!

Vår lilla hall, in mot sovrummen
Här är vår hall
dörren får förbli stängd, det ser fortfarande ut som f*n där inne. Och nej, pappa och Anders... Det blir inga våningssängar
Dörren till gästrummet... (som jag inte tänker öppna på ett tag för det ser ut som Hiroshima där inne just nu...)
Jag gillar färg och är sjukt nöjd med mina hälsingetapeter. Andas, Fröken Ek!
Sovrummet. (Andas, Fröken Ek!) Ja, det är tapeter med stort mönster i hela rummet ;-)
med diskmaskin... No further comments...
Kök! Utgång till balkongen bakom kylskåpet
Matplats och det lilla vardagsrummet, från köket sett.
Matplats och vardagsrum
Last but not least... Lägg gärna märke till min
Badrum. Lägg gärna märke till min "regn-dusch", jag gillar den skarpt! Hörnbadkaret syns knappt men det är också nice =)
och till sist...
Inköpt på auktion och sedan målat av min farfars far. Troligtvis från 1800-talets mitt och en present från fina släktingen M.
Ett litet hälsingeskåp som fick flytta med, målat av min farfars far

Lägenheten är helt nyrenoverad vilket är väldigt skönt! Nya fönster och allt är hur fräscht som helst. Nackdelen med nyrenoverade lägenheter här i Tyskland är att de kommer utan kök så det har vi fått sätta in själva vilket vi löste hyfsat billigt tack vare T's pappa som med åren har blivit en riktig hejare på att sätta upp köken! Dessutom fick vi bestämma själva och det var rätt skönt. Vi har till exempel både induktionshäll och diskmaskin vilket vi inte hade haft annars. Vi trivs bra här =)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Det där ser ju inte helt fel ut fröken Nilsson! Kan även passa på att meddela att all er sprit finns kvar i vårt källarförråd, Cristian har lyckats hålla fingrarna i styr! ;) Kärlek till er!

2011-08-25 @ 07:54:11
Postat av: pappsen

Ser bra ut, även om jag är lite tveksam till om farfar E verkligen målat skåpet - tror målningen är äldre. Viktigare: Spritlådan i min klädkammare är också intakt! Så även jag besitter ett visst mått av karaktär.



Kram

2011-08-25 @ 10:32:18
Postat av: Patricia

Äntligen lite bilder! Åh, vad fint ni har fått det! :)

2011-08-25 @ 12:00:44
Postat av: Olle

Är det en sån där äkta tysk toastol med hylla ?

Om det är det så har du mitt medlidande...

2011-08-25 @ 18:06:54
Postat av: Veronica

Haha, jag skulle också fråga om det var en hylltoa! Är det det så kanske jag letar upp en annan toa när jag kommer på besök ;)



Annars tycker jag att ni har fått det väldigt fint!

2011-08-25 @ 18:39:03
Postat av: Maria

Oj vad fint ni har:)



När får vi hälsa på???



Stor kram

2011-08-26 @ 07:54:00
Postat av: Karin L

Superfint!! Helt klart bättre standard än jag hade när jag var i Tyskland i mitt WG ;)



Kul att se!

2011-08-26 @ 08:59:24
Postat av: Evelina

Oh my lord - vilken fin lägenhet! Mycket fint sovrum, men hur kom de mönstrade tapeterna dit? Har DU varit i farten fröken Handywoman? ;)



Puss och kram!

2011-09-02 @ 22:53:04
Postat av: Lizzie

Asså, varför har ni sprit hos var och varannan människa? Jag och Daniel har även vi plats i våra förråd om ni vill ställa av lite av någon anledning...

2011-09-08 @ 15:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0