Lokalsinne...

...är något som jag, tack vare min far, begåvats med. Jag har liksom en inbyggd gps och vet alltid var jag har vädersträcken och vilket håll som är hemåt. Tyvärr faktiskt. Jag ägnar ganska mycket tid åt att promenara omkring i München just nu för att lära känna staden lite bättre. Och trots att jag försöker gå vilse så lyckas jag aldrig... Precis som min fina vän M vill jag kunna upptäcka en ny stad genom att gå vilse och upptäcka små gränder, spännande platser och mysiga caféer men det går inte. Jag vet alltid exakt var jag är och var jag ska och det är faktistk lite trist...

Målet med dagens promenad var ett litet torg, Elisabeth Platz, i Schwabing och ett av alla de fruktstånd som alltid står där. I detta fruktstånd finns nämligen så kallad flugmango. Inte flug som i fluga utan som i flyg. Denna lilla gula mango har fått hänga på sitt träd i Israel tills den mognat och sedan den plockats har den flugits i ilfart till München. Miljövänligt och närproducerat är det inte. Men så himmelskt gott!! Och så dyrt att det nästan kan kännas onödigt när man inte har någon inkomst men idag tyckte jag att jag var värd det =)

Dagen har annars ägnats åt det sedvanliga jobbsökandet samt research för de intervjuer jag har inbokade den kommande veckan och nu sitter jag och väntar på att T ska komma hem ifrån jobbet. När han väl har kommit hem ska vi träna en sväng, troligtvis en löprunda genom Englisher Garten och sedan ska vi bara hänga hemma ikväll. Vi behöver nämligen ta igen oss lite. Igår kväll gick vi till en liten undangömd italienare tillsammans med C och V. Den typen av italiensk restaurang där det inte finns någon meny och där personalen heter Salvatore och liknande och typ bara pratar italienska. Tur för oss att V är flytande i italienska, kanske lite mindre tur att vi båda flickor hade svårt att stå emot den italienska charmen. Kvällen blev hur trevlig som helst men den slutade inte förrän 00.30 efter apperitiv, 5 rätter, två flaskor vin och snaps. Låt oss säga att jag inte var direkt avundsjuk på T när hans klocka pep 07.00 imorse och jag istället kunde sova vidare till 10.00 =)

Jag har också börjat ta tag i det här med att skaffa mig en hobby och kl 10 på söndag morgon ska jag äntligen tillbaka dit jag hör hemma - hästryggen!! Det ligger en ridskola mitt i stan, i Englisher Garten. Vi får se hur rolig den här första lektionen blir dock, jag som har ridit i mer än 20 år och tävlat en massa måste nämligen rida med på en lektion för Anfänger 1. Alltså nybörjade som i princip bara kan rida runt i de tre gångarterna. Sedan blir man inplacerad där man passar in bättre. Hur som helst så längtar jag efter lite hästmys så det blir nog bra i alla fall. Annars ska vi bara vara hemma i helgen vilket känns skönt efter allt flängande de senaste veckorna, vädret är äntligen lite bättre också så vi ska passa på att se oss omkring lite mer i München och bara slappa...
puss o kram

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej kusin, vad roligt att du bloggar från tyskland! :D

Om lokalsinne, pappa har också en inbyggd gps, men det har inte hjälpt mig, tvärtom, jag har aldrig koll på vart vi ska, jag vet att pappa hittar. Så när jag är ensam går det... lite sådär.

2011-08-15 @ 22:01:58
Postat av: Lizzie

Haha Anna, jag påstår alltid att jag också besitter denna gps. Men min käre pojkvän vägrar hålla med. Hmm

2011-08-16 @ 08:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0