Monday, monday

Idag är det helgdag i Bayern och vi har alltså haft en långhelg tillsammans - härligt! Jag har dock ingen aning om varför det är helgdag idag och det verkar ingen annan veta heller men tydligen har det något med Maria att göra, vilket inte var någon överraskning direkt i ett katolskt bundesland som Bayern.

Helgen har varit lugn, vi har mest slappat och chillat på hemmaplan vilket behövdes. I lördags shoppade vi lite till lägenheten och igår var det såpass fint väder att vi hängde på "beachen" nästan hela dagen! I södra delen av München finns ett område längs med floden Isar som kallas för Frühlingsanlagen och det är i princip en stor gräsmatta. Vattnet som kommer direkt från alperna är naturligtvis iskallt men det är ändå riktigt nice att ha ett sådant område mitt inne i stan och 15 cykelminuter bort! Efter strandhänget gick vi till en grekisk restaurang i Glockenbach för lite tidig middag. Vi var då jag och T och T's kompisar I, A och K. Som vanligt blev det senare än tänkt. Det började regna riktigt ordentligt precis när vi skulle gå och när vi stod och häckade i dörren i väntan på bättre tider kom hovmästaren och frågade - wollt ihr noch ein ouzo? Vill ni ha en ouzo till? Vi hade alltså redan fått en med notan... En ouzo blev till fyra och sen hade det slutat regna!

Idag började vi dagen men brunch hemma hos oss och sedan åkte jag och I, A och K till ett badhus. Tjejerna har som projekt att prova alla badhus i närheten och testar ett nytt varje vecka och jag är nu också inblandad i detta projekt (yay, kompisar!!). Sen har vi återgått till slappande i soffan och nu är helgen slut!
Just det, jag var ju och red i söndags morse också! På en ridskola mitt i stan där ridhuset ligger på övervåningen. Ovanför stallet alltså, galet... Den tyska ridningen var liksom väldigt tysk men ridskolan hade otroligt bra kvalitet på hästarna som också var välutbildade. För er som vet något om hästar så kunde min häst för dagen till exempel både skolor och byten. Jag fick rida en gigantisk valack som slog mot skänkel och spö i början och helt enkelt vägrade gå. Jag fick rida så benen höll på att gå av och när ridläraren kom med ett par rejäla sporrar efter typ tio minuter så tänkte jag bara; praise the lord! Tydligen ville han (ridläraren alltså) testa mig lite och gav mig stalllets svåraste häst - tack så mycket! Om jag har träningsvärk idag? Hmmpf... Det var såklart hur roligt som helst men också lite frustrerande. Jag vet ju vilken känsla jag strävar efter och jag vet vad jag borde göra men kroppen lyder inte, hoppas det kommer tillbaka snabbt!

Nästa vecka står inte mycket på schemat. Imorgon ska jag och I ge oss ut på jakt efter varsinn bättre begagnad cykel och så ska jag på två intervjuer. En är på fredag och det är första intervjun för en tjänst som jag inte vill ha. Den andra är inte inbokad än men är andra intervjun för en tjänst som jag verkligen vill ha. Håll tummarna!
Det vore också roligt om ni som läser kunder lämna någon lite kommentar så jag vet vem som läser och om det överhuvudtaget är intressant för er att läsa ;-)

kram på er!

Kommentarer
Postat av: Anna T

Jag kommer iaf läsa lite då och då. Hoppas vi ses när du kommer till Linköping och CH!

2011-08-15 @ 21:59:58
Postat av: Helena

Jag är en bloggnörd av rang så jag kommer läsa :-D! Dessutom tycker jag du är förbannt tuff som följer hjärtat till surkålens land ;-D.

2011-08-15 @ 22:04:38
Postat av: Veronica

Jag kommer läsa vartenda inlägg du gör, jag har lagt till dig i min prenumerationslista! ;)



Skönt att höra att du fått kompisar!



Kram

2011-08-15 @ 22:14:59
Postat av: Jenny Lundström

Tycker det är jätteroligt att få följa dig i jobbsökandet och anpassningen till nya livet i Tyskland, vilket verkar gå alldeles utmärkt! :)



Lycka till på intervjuerna!

2011-08-15 @ 22:34:58
Postat av: Maritta

Jag kommer att läsa din blogg, tycker att det är roligt att se vad ni gör. Att du återupptagit din ridning blir spännande att följa. Lycka till med jobbsökeriet, håller tummarna att du ska hitta nått som du verkligen vill ha! :) Kram



2011-08-15 @ 22:44:20
Postat av: Mini lilla söta syster

Superduperkul tycker jag! Särskilt nu är jag ligger hemma med feber för andra dagen. Wow tog kol på mig, har jag blivit gammal?! Saknar dig!! Puss

2011-08-16 @ 08:16:07
Postat av: Den goda fadern

Väl skrivet, undrar om det kan komma från samma källa som lokalsinnet? Självklart kommer jag att läsa regelbundet. Så kan telefonsamtalen bli kortare och effektivare:) Måste kolla på tvåvåningsridhuset nästa gång.



Kram

2011-08-17 @ 12:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0