Det här med bloggande....

Går inte så bra just nu. Jag har så många idéer, så många inlägg jag skulle vilja skriva och så mycket jag skulle vilja diskutera. Men jag orkar inte...

Jag vet att ni vill ha bilder från bröllopet men det lär inte bli av innan jul det heller. För övrigt är det helt galet att vi har varit gifta i nästan två månader nu!! Jag är bara så trött... Jag är "slutat plugga - flyttat till nytt land där de pratar konstigt - börjat nytt jobb, också på konstigt språk - gift mig" -trött. Helt slut och trots att jag var ledig hela sommaren längtar jag efter min två veckor lång julledighet. Det märks att kroppen är slut, jag har dålig energi i den lilla träning jag får till och jag är mest förkyld hela tiden. Jag som nästan aldrig är sjuk har varit förkyld i över en månad och till och med haft öroninflammation! Hur ofta får man det som vuxen?

Jobbet är tack och lov lite lugnare just nu men ju mer jag lär mig desto mer inser jag hur mycket jag inte kan. Sjukt frustrerande, tålamod har ju aldrig varit min paradgren direkt. Efter en Skype-telko med fina S så vet jag att jag inte är ensam om att tycka det är lite knepigt med nytt jobb ;-) Men som student är jag ju van att jobba i 5- eller 10-veckorscykler och van vid att vara expert på ämnet i fråga efter den tidsperioden. Nu är jag tvungen att jobba lite mer långsiktigt och det är jag inte van vid. Hur som, jag trivs ändå bra fortfarande!! Även om jag ibland kan sakna det kritiska reflekterandet från studierna, det hinns inte med nu när det är så mycket nytt i övrigt.

En annan sak som är bra är att T, som är mitt emellan två jobb, har ledigt hela december. Hej ren tvätt, ren lägenhet, färdiglagad middag och strukna skjortor!

Ska försöka uppdatera lite mer över jul - lovar!!

kram på er

Kommentarer
Postat av: Syster

Som vi ska mysa och leka i jul!! Snart snart :)



Hang in there!

2011-12-06 @ 21:55:05
Postat av: Lennart Orlander

Kommer ihåg det där med förkylning och öroninflammation. Det var bara skräp i början när vi flyttade till Luxemburg. Annat klimat, kallt, fuktigt och dimmigt. Ovanpå detta kulturskillnader som man inte märker förrän man bott in sig. Inte alltid så lätt. Du får väl se fram emot CL finalen i maj :)

2011-12-06 @ 22:36:57
Postat av: Pappsen

Inte förvånad alls, det vore konstigt om du inte vore slutkörd.Men det fixar vi i jul :)

Och välkommen till verkligheten. Man blir aldrig fullärd men kör på ändå. Och kritiskt reflekterande är en lyx som bara återfinns i den akademiska världen. Sorry.

2011-12-07 @ 09:33:26
Postat av: Malin

Å, vännen önskar jag kunde komma på en liten blixtvisit och peppa lite! Tycker det är helt okej att vara trött och sliten trots att man haft långt sommarlov, det var ju jättelänge sedan!! När jag kommer hem tror väl alla att jag måste vara så himla utvilad! Men det här med att backpacka själv i Asien är allt annat än utvilade. Förkylning i veckor känner jag igen, skyller på alla ac och jag besökte en mindre modern klinik i den lilla staden Mui Ne igår o fick lite medicin mot lungsäcksinflammation i samma veva som jag blev av med passet från hotellrummet. Men allt ser nu ut att lösa sig och jag mår bättre så nu ska jag "vila" lite, hoppas att solen tittar fram och inte göra någon ting i några dagar innan det bär av till Ho Chi Minh och sen fem dagar på Koh Samui i Thailand innan jag flyger hem den 23e. Kommer du vara runt sthlmstrakten i jul tro? Stor kram!!!

2011-12-08 @ 09:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0