En vecka och en dag

Ungefär så långt är det kvar till dagen B! Jag börjar bli stressad (nervös?) och det är också sjukt mycket på jobbet och därför känns det som att jag inte har hunnit göra någonting den här veckan. Nu är veckan snart slut och på tisdag nästa vecka åker vi mot Sverige. T har semester hela nästa vecka och jag är avunsjuk, och samtidigt stressad över att jag bara ska jobba en dag nästa vecka (måndag är Tag der Deutschen Einheit och alltså röd dag). Jag vet att jag inte borde vara det men det är liksom så sjukt dålig timing...

T är på wiesn idag så jag ska gå och lägga mig nu så jag hinner somna ordentligt innan han kommer hem annars kommer han att väcka mig. Han kommer lukt surt öltält för det gör man alltid när man har varit på wiesn och har jag tur så kanske han sjunger en lite snutt för mig också! Nej tack, jag ska se till att somna ordentligt innan dess. Annars så var förra veckan men tre besök på wiesn jobbig men rolig!! Det går liksom inte att föreställa sig riktigt hur det är. Det är som en afterski på dippan upphöjt till 10, och med lederhosen istället för sura underställ. Wiesn förtjänar ett eget inlägg och det ska jag skriva efter bröllopet.

Bröllopsplaneringen är i princip klar, skönt! Vi ska hämta festhäften och dylikt på fredag och sen är det bara smågrejer kvar som vi gör nästa vecka i Linköping. Känns skönt att vi kommer att kunna ta det lite lugnt ett par dagar innan bröllopet, det kommer i alla fall jag att behöva. Det enda jag måste göra här i München innan vi åker är att fixa en lite bolero, det hade jag gjort trodde jag. Jag hade beställt en i Sverige men när jag ringde och skulle dubbelkolla allt så kunde de helt plötsligt inte lova leverans i tid så då avbeställde jag och nu måste jag ge mig ut på stan här istället. Sen funderar jag på hur jag ska göra med mina naglar också, har svårt att bestämma mig för om det är värt att lägga pengar på det eller inte. Någon som har erfarenheter och/eller tips? Tips på salonger i Linköping tages tacksamt emot!!

Jag längtar efter er alla!!!

Kommentarer
Postat av: Robin

Låter väldigt intensivt, men det känns som ni har koll! Ser fram emot bröllopshelgen, ses snart! Kram

2011-09-29 @ 22:18:39
Postat av: Lizzie

Woop woop! :)



Allt kommer gå bra ska du se! Vi ses på torsdag! Naglarna tycker inte jag är så viktiga, du kan fixa de själv (eller mamma). Det beror helt på hur du känner!



Puss

2011-09-30 @ 09:13:54
Postat av: Mamsen

2011-09-30 @ 12:42:19
Postat av: Mamsen

Håller med Lisan, jag kan hjälpa dig med någlarnarna, behöver bara veta så att jag kan ta med mig tillbehören. Saknar dig.

Kram/Mamsen

2011-09-30 @ 12:43:58
Postat av: Pappsen

Vad är det för fel på sura underställ? Har upplevt några av de bästa stunderna i livet iklädd dylika. Fast nästa år på Wiesn ska jag anpassa mig..... Med lite god vilja kan vi nog klämma in mammas nagelfixarlåda i bilen (fast spriten har högre prio) så jag stöder syster ysters förslag.

2011-09-30 @ 17:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0