Heimweh

Det har jag haft i helgen, för första gången sedan jag flyttade hit faktiskt. Heimweh betyder alltså hemlängtan på tyska för er som inte redan hunnit google translata... Den utlösande faktorn var bilder från hälsingeskogarna som min syster skickade när hon var hemma hos mamma och pappa i helgen. Då längtade jag också efter svensk skog, svensk höst med hög, klar, luft och efter kantarellplockning. Inte blev det bättre av att finaste flickorna hade tjejhelg hemma hos M i Stockholm heller. Efter en tidig lördagkväll i en Biergarten där vi kunde sitta ute i kjol och linne (jag hade kjol och linne alltså, inte T) till klockan var sent så la mig snyftande i sängen och sa till T att jag minsann också ville åka till skogen. Stackars T visste väl inte riktigt vad han skulle göra, det är väl inte direkt gott om skog här, så på söndag morgon packade han in mig och vår vän C i den gamla Audin och styrde kosan hit istället


Herzogstand vid Walchensee i södra Tyskland, ungefär 7 mil söder om München. Det var så himla varmt så vi gjorde bara en kort vandring på ca. 2 timmar och det var så klart att vi såg Zugspitze i söder och München i norr! Zugspitze är Tyskland högsta berg och en av de toppar som man åker skidor på i Garmisch Partenkirchen. Det var så klart en helt fantastisk dag och jag kunde inte låta bli att tänka på hur typiskt det är att man aldrig kan vara nöjd. Hade jag varit i Linköping och syster i Hälsingeskogen så hade jag också längtat hem. Och hade jag varit hemma hos mamma och pappa medan T vandrade på Herzogstand så hade jag längtat dit...

Jaja, efter en bra dag på jobbet är ordningen återställd. Jag har jobbat från 8-18, ätit fiskpinnar till middag, sprungit intervaller och nu ska jag sova.

Kommentarer
Postat av: Lizzielilltroll

Snart får du ju bättre tjejhäng än någon kan tänka sig ju!! :)

Och det regnar och stormar här varje dag, igår blev jag dränkt ett företal ggr när jag cyklade runt. Resulterade i tre klädbyten på en dag. Bläää. Sol är bättre!

Puss

2011-09-13 @ 17:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0