Something borrowed and something blue...

Nu var det längesen jag uppdaterade igen. Första två dagarna på jobbet var minst sagt intensiva! Jag har ingen aning om hur jag ska kunna lära mig allting än men det ska väl lösa sig på något sätt. Det mesta brukar ju lösa sig för eller senare... Allra första dagen bestod av mycket information och för mig också ett par möten och sen gick alla nya ut och åt middag kvällen med HR och våra så kallade colleagues (typ mentorer) - mycket trevligt! På fredagen satt jag i ett möte som höll på från 9.30 till 16, utan paus. För mig var det vansinnigt jobbigt att sitta stilla och vara tyst så länge ;-) Men det var väldigt intressant att få vara med på en såkallad performance review där medarbetarnas prestationer gås igenom och graderas. Intressant och nyttigt eftersom jag själv måste organisera nästa möte i december.

Helgen har således varit ganska lugn. Lite shopping, städning och sånt. Och så har vi såklart njutit av det fina vädret! Hösten känns långt borta just nu när solen skiner och temperaturen kryper upp mot 30 grader på dagarna. Idag tog vi våra cyklar ut till Schloss Nymphenburg som ligger ungefär 5 km ut från stan. Det är ett gammalt barockslott men en gigantisk slottspark som är riktigt fin. Själva slottet är lika gigantiskt där och Kung Ludwig 2 av Bayern är född där. Det är han som byggt alla konstiga disneyslott som står runt i Bayern, Neu Schwanstein till exempel. Och sen var det det här med bröllopsplanering... Det försöker vi också ägna oss åt. Med en dryg månad kvar är att-göra listan alldeles för lång och det enda jag kunnat kryssa av den senaste veckan är ett blått strumpeband som jag fått låna av vår vän K. Om någon har tips på psalmer eller musik till in- och utgång tages det tacksamt emot!!! Vi har liksom ingen koll alls på sådant men ett beslut måste tas och det snart! Men ja, det löser sig väl det också...

Eftersom mästerfotografen har varit i farten igen så bjuder jag på lite bilder!

Det är från förra helgen när vi var på zoo och skitungen fortfarande var på bra humör och snällt log in i kameran!

Och här har vi varit idag, slottet ser inte så stort ut på bilden men fortsätter liksom bortåt och går runt i en halvcirkel bakom det som syns på bilden. Svårt att förklara....

I övrigt har jag hur mycket som helst att skriva om men tiden har inte riktigt räckt till, ska försöka få till några fler inlägg veckan som kommer. Jag har till exempel redan märkt att det kommer att vara lite annorlunda att jobba här, bland annat på grund att kommunikationsstilen är helt annorlunda (bra annorlunda) vilket förtjänar ett helt eget inlägg. Hur som så trivs jag fortfarande bra i München och övergången och flytten har inte alls varit lika jobbig som jag trodde att den skulle bli!

För potentiella besökare vill jag också poängtera att vi (tack och lov) inte har någon hyllmugg! Vi har en helt normal svensk toalett, även om T påstår att den är fransk... Ni behöver alltså inte oroa er!

Kommentarer
Postat av: pappsen

Tysk kommunikationsstil ja.... Trodde det skulle ta lite längre tid för dig att nå denna insikt då du ju jobbar på ett amerikanskt företag.

2011-09-05 @ 14:07:10
Postat av: Evelina

Hej gumman!



Psalmer kan säkerligen kantorn hjälpa till med, och jag tror att psalmboken är indelad efter årstider så ni hittar säkert någon med anknytning till hösten där också. "Du vet väl om att du är värdefull" en fin psalm annars. Kolla in svenskakyrkan.se också: http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=648089 för tips :)



Puss och kram



2011-09-06 @ 22:01:42
Postat av: Linda

Vilka fina bilder på Nymphenburger Schloss. Jag bodde i sju år bara ett stenkast från slottet och känner parken som min egen bakficka. Måste ta en söndagsutflykt dit snart igen ...

2011-09-14 @ 23:43:32
URL: http://www.lindakarlsson.de/demuc

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0