Working 9 to 5 (I wish)

Idag har jag ägnat hela dagen åt att räkna bonusar. Eller, ja, det är såklart Excel som räknar men jag har lagt in ratings, kollat antal arbetade månader, dubbelkollat igen, skrivit salary mesages och sedan dubbelkollat igen. Imorgon ska jag dubbelkolla - igen. Det är inte mina medarbetare som ska ha bonus nu utan ett karriärsteg uppåt men nästa gång mina ska ha bonus så har min föregångare slutat så det är bra att jag får göra det nu så jag lär mig. I början när jag såg summorna blev jag också lätt gråtfärdig, sedan kollade jag fakturerade timmar och såg att medarbetarna i princip sålt sin själ till djävulen och då kändes det lite bättre! Skämt å sido, men de jobbar mycket stackarna. Även om jag själv också satt på kontoret till drygt 18.30 och tyckte synd om mig själv så började jag faktiskt inte förrän 9 och imorn börjar jag 09.30 så det hade kunnat vara värre. Det var i alla fall kul att få göra något riktigt idag!!

Trots att jag jobbar på ett amerikanskt företag och det inte går att se någonting av den tyska hierarkin, vilket är skönt, så kommunicerar och planerar de verkligen som tyskar. Men jag gillar det! Det är ingen som liksom tassar som katten kring het gröt utan det är rakt på sak och direkt till ämnet. De är heller inte särskilt intresserade utav konsensus utan kör liksom på och sedan får majoriteten bestämma och om någon reserverar sig så är det ingen som direkt bryr sig så mycket om det och det är heller ingen som blir sur! Det är nice, men framför allt gillar jag att det är så informellt, alla säger du till varandra både i tal och skrift. Idag blev jag till och med stoppad i korridoren av en av firmans högsta chefer (vi var på samma möte i fredags), han ville kolla hur det gick och gav mig några tips på vägen, hur trevlig som helst! Men han har såklart finare skrivbord, finare bil och egen parkeringsplats! Någon måtta får det vara :)

Nu ska jag tugga i mig min sista keso/bananblandning och hoppa i säng. Hann inte mer så mycket mer idag än att komma hem, äta middag och sen krama min fina kettlebell en stund. Trött!!

Kommentarer
Postat av: mamsen

Vad kul att det går bra på jobbet och att du trivs. 9 till 5 är detta möjligt.... :)

2011-09-06 @ 09:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0